Dirt Rally er fabelaktig. Jeg er faktisk enda mer imponert over spillet nå enn jeg var da jeg skrev førsteinntrykkene mine for noen uker siden. Det er, virkelig, det rallyspillet jeg alltid har ønsket meg. Nå har Codemasters gitt et lite glimt av Pike’s Peak, som er den neste banen vi får prøve oss på i spillet. Dette er en bakkeklatringsbane, og ikke rally, så det blir en litt annen type opplevelse med litt andre typer biler. Og ingen kartleser.
Et interessant aspekt som de nevner i utviklingsbloggen er at bilens ytelse vil påvirkes av høyden. Slik er det jo i virkeligheten også – en bil yter dårligere jo høyere den kommer. Men jeg det slo meg aldri at spillet faktisk simulerte dette. Nå skjønner jeg plutselig hvorfor ytelsen kjennes dårligere i Hellas enn i Wales – noe jeg sist stusset over for noen timer siden da jeg kjørte dagens «daily»-utfordring i en sekstitalls-Lancia. I bakkeklatring vil man ifølge utviklerne tydelig merke en gradvis ytelsesreduksjon i løpet av etappen.
Under har jeg forresten lagt en video av temmelig imponerende kjøring i nettopp Hellas (ja, jeg har lånt den også fra blogg-oppdateringen til Codemasters). Hvis du liker bilspill og klarer å motstå fristelsen til å kjøpe dette spillet etter å ha sett den videoen, er du en svært sterk person. Og litt dum (neida!).
Skulle ønske jeg var så god.
Et par bilder til (inkludert fullversjonen av toppbildet):
Kjøper aldri early access uansett. :P (Ikke at jeg er så fanatisk fan av bilspill heller, selv om dette ser bra ut. )
Har alltid likt Dirt spillene men etter en periode med den type spill og ratt, så er det ikke det samme lengre.
Som bilspillfantast, kan jeg med hånda på hjertet si at dette spillet er verdt pengene, early access eller ikke. Mer krevende enn noe tidligere DiRT eller GRID-spill, og minner egentlig mer om Richard Burns Rally. Tommel opp!!