Oppdatering til Civilization: Beyond Earth – Rising Tide gjør store endringer

Utvidelsespakken til Civilization: Beyond Earth, Rising Tide, tok noen drastiske steg vekk fra de andre Civilization-spillene. Nå har oppdateringen som forlenger avstanden ytterligere kommet.

rising-tide-oppdateringGjennom sin livesending på strømmetjenesten Twitch i går, viste Firaxis fram noen ganske store endringer med både det nye diplomatisystemet, samt spionsystemet. Mange som har spilt Rising Tide, inkludert undertegnede, følte at det nye diplomatisystemet ble noe begrenset.

Blant annet var det slik at når man kom til det punktet der en krig skulle avsluttes, bestemte spillet hva som måtte tilbys av den tapende part for å danne fred – og det var kun byer som var godt nok. Nå får man mulighet til å selv velge fra blant annet byer, teknologi, penger eller den diplomatiske valutaen i spillet, avhengig av hvor overlegen man er.

I tillegg blir det nå laget en ny arena for spionene – man kan nemlig sende dem avgårde på svartebørsen for å skaffe ressurser i bytte mot diplomativaluta. Dette gjør at man ikke er tvunget til å bare utføre fiendtlige handlinger med spionene sine.

En tredje god nyhet er at det gjøres endringer på handelsenhetene. Tidligere fantes det både en landbasert og en sjøbasert enhet, som ved å forske på noen ganske nærliggende teknologier sørget for at begge kunne bevege seg både til lands og til vanns. To enheter som gjorde det samme etter kun kort tid. Tullete.  Nå blir dette endret til at det kun finnes én handelsenhet som får utføre begge operasjonene fra første tur.

Relaterte innlegg

Legg inn en kommentar