Tilbake til andre verdenskrig i Gates of Hell

Selskapet bak Men of War-serien byr på mer taktikk fra andre verdenskrig.

Gates of Hell er et sanntidsbasert taktikkspill satt til andre verdenskrig, som kjører på Men of War-motoren GEM2. I likhet med Men of War kombinerer det taktikk fra fugleperspektiv med muligheten til å ta kontroll over enkeltsoldater og kjøretøy, og det skilter med høy realismefaktor og et dynamisk gameplay med rike muligheter for å improvisere.

Panther og Tiger II? Jeg aner ikke.
Sånn kan det gå.

Spillet byr på både en enspillerkampanje og «massive» flerspillerslag, og muligheten til å samarbeide mot datamaskinen er fortsatt til stede. Men of War-veteraner loves nyheter i blant annet måten infanteri fungerer på, en ny fysikkmodell for fly og mer nøyaktige utregninger av banene til kuler og så videre.

Spillet skal lanseres i «early access» i løpet av første kvartal 2016. Det utgis av ukrainske Best Way, og utvikles av et studio som heter Barbed Wire Software. Her har du en trailer, og under finner du skrytelista:

  • Singleplayer and multiplayer support, including cooperative missions and PvP gamemodes.
  • Historical battles with overhauled and optimised multiplayer: Versatile & dynamic system to allow year setting option, extensive infantry types, and new vision ranges to create historical and tactical games.
  • Modular Faction/Campaign system
  • Integrated Steamworks
  • Includes editor for modding, mission making and sandbox gameplay
  • Highly accurate human models, headgear, and weapons for an ultimate detail standard.
  • Heavily revamped infantry dynamics to allow for intense infantry combat as well as offering historical tools for trench/foxhole/radio/mine building depending on infantry proficiency.
  • Smart terrain, plus additional aerial and naval flight/sea models for vehicles of all sorts
  • Enhanced graphics and colour palette for unparalleled atmosphere
  • Astounding audio system with in depth live-recorded sounds, reverbs and echoes
  • Overhauled ballistics for each individual weapon to calculate penetration & explosive values for different shell types, including composite rounds; as well as bullet drop and speed: A complete ballistics system.
  • Atmospheric 3D engine with smart, optimised AI and completely animated game objects
  • Full destructibility of ground layer and objects, including burning parameters for planks, flora, etc.
  • Realistic damage system for human objects and damage/repair system for vehicles’ components.
  • Mod-friendly engine platform
  • High definition scenery including accurate soldier and vehicle models, spectacular FX, and detailed landscapes
  • RTS and Third person top-down (direct control) shooter interchangeable gameplay modes for any unit, including vehicles and human entities
  • Fully modelled ballistics and physics, including acceleration due to gravity, bullet speeds, collision systems, penetration values for different shells, etc.
  • Over 250 vehicles, more than 100 weapons and 200 human model types to play with.
  • Complex AI which can assess the battle situation and unless ordered to hold ground, will advance or retreat depending on their morale

Om du liker Men of War-konseptet, men har sett deg grundig lei av den andre verdenskrigen, kan du ta en titt på Best Way-utgivelsen Battle of Empires: 1914-1918. Dette spillet foregår, som du bør ha gjettet, under den første verdenskrigen. Her er traileren:

Relaterte innlegg

Legg inn en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.