I Strafe må du skyte monstre som om det var 1996

Skal vi dømme etter promomaterialet, er ikke dette et spill for sarte sjeler. Eller folk som liker å ha ansiktene sine i behold.

Førstepersonsskyteren Strafe er inspirert av nittitallets klassikere i sjangeren, og byr på superrask action der fiendene eksploderer i en sky av gørr når du skyter dem (takket være über-gore-teknologien til utviklerne – nei, jeg tullet ikke i overskriften).

Det ser jo moro ut.
Det ser jo moro ut.

Men spillet er ikke bare en retrofest, for det har også moderne(*) «roguelike»-elementer som tilfeldig genererte nivåer slik at du alltid opplever noe nytt.

Nå har utgiver Devolver Digital signert spillet, og annonsert at det skal slippes tidlig neste år på PC, Mac og kanskje også Linux («hvis alle bare kan slutte å mase om det»). Oculus Rift-støtte loves vi også. Men hvor sunt for helsen spillet egentlig er, sår denne traileren fra spillets Kickstarter-kampanje i fjor litt tvil om:

Her er en ny trailer, med litt mindre smelting av ansikter og litt mer gameplay-video:

(* ja, jeg er klar over at Rogue stammer fra spillhistoriens morgen, men utenom Diablo var det ikke mange kommersielle spill som lot seg inspirere av det før indie-utviklerne plutselig «oppdaget» det for en håndfull år siden)

 

Relaterte innlegg

Legg inn en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.