Spillutviklerveteran Aric Wilmunder har delt de opprinnelige designdokumentene for flere av LucasArts’ klassikere.
Klassikeren som i dag er kjent som The Secret of Monkey Island het egentlig The Mutiny of Monkey Island, og fulgte den avdankede piraten Smear West i hans søken etter den legendariske skatten på Monkey Island. For å finne skatten måtte han få støtte fra Guvernør Fat på Mélee, finne veien til den legendariske øya, og helst unngå å bli spist av de vandøde kannibalene der.
Uheldigvis finnes det ingen skatt på Monkey Island. Det eneste som finnes der, er en portal til Helvete.
Dette kan vi lese i et gammelt dokument fra LucasArts (som på dette tidspunktet het LucasFilm Games), som har blitt scannet og lagt ut på nettet av Aric Wilmunder. Dette var programmereren som opprinnelig skapte skript-systemet SCUMM-systemet sammen med Monkey Island-designeren Ron Gilbert. Alle de klassiske 2D-eventyrene fra LucasArts ble laget ved hjelp av SCUMM.
Wilmunder har også lagt ut originale designdokumenter for Day of the Tentacle-forgjengeren Maniac Mansion, samt to av actionspillene som brukte LucasArts fraktalbaserte 3D-motor (fra Rescue on Fractalus), nemlig The Eidolon og Koroni’s Rift.
I fremtiden planlegger han å legge ut dokumenter fra Indiana Jones and the Last Crusade, Maniac Mansion II og The Pirate Curse of Monkey Island. Hva nå enn det kan være for noe!