Valley er et actionspill der du kan suge ut kraft fra miljøene for å bli mektigere, men det får konsekvenser.
Blue Isle Studios fikk en giganthit med sitt første spill, Slender: The Arrival, og nå som Slenderman-hysteriet (heldigvis?) er over, er det godt å se at de prøver seg på noe nytt for spill nummer to. Valley, som skal lanseres til sommeren for PC, Xbox One og PlayStation 4, er et førstepersons actionspill satt til en mystisk dal skjult et eller annet sted i Rocky Mountains.
Spillet finner sted i forrige århundre, der menneskene har klart å skape et exoskjelett ved navn L.E.A.F., og denne gir deg utrolig hastighet og bevegelighet. I tillegg får du manipulere alt levende rundt deg; du kan suge ut livskraften fra miljøene dine eller vekke døde dyr til live ved å bruke din egen kraft.
Men, som du kan se av traileren, virker det som bruken av drakten får store konsekvenser for dalen. Når du dør, brukes dalens livsenergi på å vekke deg til live igjen – og jo flere ganger du dør, jo mer dør dalen:
Dette må være lagd i unreal?
Mye som ser standard assets ut, men det kan jo bli polert vekk etterhvert..
Har mine tvil om spillbarheten for denne tittelen altså.