Spillutvikler Cyril Megem har jobbet fem år med en kombinasjon av strategispill og actionspill. Nå regner han det som ferdig.
Warshift er et rimelig kjedelig navn, og jeg må innrømme at jeg nesten overså spillet totalt da det kom ut av «early access» nå nylig. Men jeg tok en titt på traileren likevel, og i det øyeblikket spilleren så ut til å styrte et fly ned i sjøen – for så å fortsette å styre enheten sin under vann – ble jeg overbevist om at det fortjente en artikkel.
Spillet kombinerer rollespill, sanntidsstrategi, action og tårnforsvar i én eksplosiv pakke. Du må bygge base og lede tropper som i et sanntidsstrategispill, men du kan selv ta kontroll over en mektig enhet og styre denne rundt på slagmarken, som i et actionspill.
Ta en titt på traileren:
Spillet er altså akkurat lansert ut av «early access», og selv om enkelte mener at det fortsatt har litt arbeid igjen før det egentlig er ferdig, virker det som flesteparten av spillerne er positive. Forhåpentligvis er ikke Cyril Megem så lei av prosjektet sitt at han ikke får fikset de siste problemene før han går videre til noe annet.