Relay vekker minner om Papers, Please

Spillet foregår under første verdenskrig, og du må kommunisere ved hjelp av morsekode.

De fleste husker hvordan indie-hiten Papers, Please satte spilleren i rollen som passkontrollør, og fortalte en dyster historie gjennom «realistiske» og stadig mer avanserte arbeidsoppgaver. Relay ser ut til å kunne bli noe i samme stil, selv om det også ser helt annerledes ut.

Trist at jeg ikke fikk plass til en Inspector Morse-referanse.
Trist at jeg ikke fikk plass til en Inspector Morse-referanse.

…—…

Kort sagt spiller du en «morsekode-tekniker» under første verdenskrig. Du befinner deg på frontlinjene, og må sende beskjeder tilbake til hovedkvarteret for å holde dem oppdatert om situasjonen. Gjør du feil, kan det naturligvis få ganske fatale konsekvenser, etter som dere er avhengige av forsyninger og så videre.

Utfordringen er at alt må gjøres via morsekode. Ta en titt på traileren for å få et inntrykk av hvordan det fungerer:

Spillet søker for øyeblikket stemmer på Greenlight, og hvis du syntes det ser interessant ut, kan du også teste en prototype laget for en spillutviklerkonkurranse for en tid siden.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.