Nå kan Thimbleweed-folkene snakke med hverandre

En av de rareste tingene ved eventyrspillet Thimbleweed Park har blitt endret.

I det nye eventyrspillet fra LucasArts-veteranene Ron Gilbert, Gary Winnick, David Fox og Mark Ferrari får du kontroll over fem forskjellige figurer, som må samarbeide for å komme til bunns i mysteriet bak byen Thimbleweed Park. Det som er litt merkelig er at utenom noen få, fastsatte scener, snakker de aldri med hverandre – og vi aner ikke hvorfor de samarbeider i utgangspunktet.

Dialoger!
Dialoger!

Thimbleweed Park fikk en del kritikk for nettopp dette, og nå har utviklerne rett og slett gått tilbake til spillet og lagt inn dialogmuligheter slik at de fleste av spillets figurer nå kan snakke med hverandre underveis. Dermed blir det forhåpentligvis enklere å skape en slags lagfølelse, og en forståelse av samarbeidet deres.

Spillet har også fått et hjelpesystem

I en bloggpost innrømmer Ron Gilbert at det var en tabbe å ikke implementere dialoger mellom figurene i utgangspunktet. Der går han også i detalj om en annen nyhet, nemlig en hint-telefon som du kan ringe til, om du skulle sitte fast. Og det kommer du sikkert til å gjøre på ett eller annet tidspunkt. Hint-telefonen er til og med gratis!

Ah, og nå vil også figurene hilse på hverandre når de passerer hverandre i gatene. Det er jo hyggelig.

I mine øyne var Thimbleweed Park et temmelig godt eventyrspill, og disse nye funksjonene gjør det utvilsomt enda bedre. Har du lyst til å vite mer om spillet, så kan du lese mine inntrykk.

Relaterte innlegg

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.