Monaco-skaperen har lansert dyrisk sanntidsstrategispill

Tooth and Tail har allerede fått mye skryt.

Andy Schatz’ indie-studio Pocketwatch Games gjorde stor suksess med snikespillet Monaco for noen år siden, men det var langt fra det første gode spillet den amerikanske utvikleren lagde. De debuterte så langt tilbake som i 2005, med Wildlife Tycoon: Venture Africa – et spill jeg i sin tid skrev om for Gamer.no (og likte godt).

Lekre piksler.
Lekre piksler.

Revolusjon i dyreriket

Nå er utvikleren tilbake i dyrenes rike, om enn med et ganske annerledes spill. Tooth and Tail er et sanntidsstrategispill der du må lede hærer bestående av ulike tungt bevæpnede dyr, i en revolusjon der det en gang for alle skal avgjøres hvem som skal spise hvem.

Spillet skilter med en omfattende enspillerkampanje, og har også både nettbasert og lokal flerspiller (sistnevnte med delt skjerm, noe vi alltid elsker her på Spillhistorie.no). Slagene skal ikke vare i evigheter – hver runde er normalt over etter fem-ti minutter. Samtidig foregår de i datagenererte miljøer, så man kan spille så ofte man vil uten å noensinne se de samme slagmarkene to ganger.

Tooth and Tail er altså ute nå, både på PC og PlayStation 4. Tilbakemeldingene på Steam og GOG er svært positive, og spillet har også fått mye på de større nettstedene. Trailer:

En kommentar om “Monaco-skaperen har lansert dyrisk sanntidsstrategispill”

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.