Taktisk kamp i nytt rollespill

Tower of Time er et rollespill som kombinerer tradisjonelle elementer med et unikt kampsystem.

Rollespillet Tower of Time har klart å snike seg under radaren min så langt, men det ble avslørt av en Twitter-melding fra Larian-sjefen Swen Vincke (en mann man trygt kan si har litt peiling på rollespill). Dermed måtte jeg ta en titt, og spillet ser faktisk ganske interessant ut.

Her så det varmt ut.
Her så det varmt ut.

Spennende kampsystem

Tower of Time er altså et helt nytt rollespill der du leder en gruppe helter gjennom en historiedreven kampanje som skal ta over 50 timer å fullføre, ifølge utviklerne. De skryter av fleksibel karakterutvikling, syv karakterklasser og et omfattende og taktisk kampsystem. Kampene foregår i sanntid, men du kan senke hastigheten eller pause tiden mens du gir ordre.

Interessant nok, ser det ut som kampene finner sted i egne «arenaer», der du må kverke en viss mengde motstandere før du får fortsette.

Spillet har også et litt spesielt system for aktivering av magiske spesialegenskaper, der du må «tegne» disse på skjermen. På den måten kan du spesifisere hvilke områder de skal påvirke. I tillegg kan du visstnok manipulere tyngdekraften, og bruke dette til din fordel i kampene.

Tower of Time har vært i «early access» en stund, men har nå blitt lansert i en ferdig utgave. Det har fått en god mottakelse av spillerne, som blant annet skryter av kampsystemet. Her er en trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.