Det kritikerroste spillet er ute på PC og Switch, og blir dermed det første afrikanske spillet på en Nintendo-plattform.
Nok en dag, nok et indie-spill som fortjener litt oppmerksomhet. I dag bør du ta en titt på Semblance, et lekkert 2D-plattformspill med et spennende konsept: Det er mulig å forme plattformene ved å sprette i dem hardt nok, noe du må gjøre for å komme forbi mange av farene i spillet.
Du kan også forme din egen figur, ved å hoppe hardt nok i solide overflater.
I tillegg skilter Semblance blant annet med ikke-lineære omgivelser, noe som sikrer at du ikke trenger å (bokstavlig talt) slå hodet mot veggen om og om igjen om du setter deg fast på en av de mange gåtene i spillet.
Semblance er ute på PC/Mac (GOG og Steam) og Nintendo Switch, og ifølge Shacknews er det faktisk det første spillet utviklet i Afrika (nærmere bestemt Sør-Afrika) som noensinne har fått Nintendo-lansering. Dermed er det jo faktisk et historisk spill. Her er en trailer:
Hadde ikke lagt merke til at det var så billig, så tror nesten jeg må plukke det opp. Virker veldig som et Kim-spill.
Følger opp meg selv her. Har spilt halvparten av denne i helga, og må innrømme jeg hadde håpet at spillet var noe bedre. Spillet er bra for all del, et typisk 7/10-spill. Leste noen steder at spillet var mer et puzzle-spill enn et plattform-spill, og det var det jeg håpet på, men det stemmer ikke i det hele tatt. Gåtene tar man med en gang, og eneste utfordringen her er plattform-elementene. Veldig kul idé da.