Quest for Glory-inspirerte eventyr i Mage’s Initiation

Etter nesten ti år under utvikling er endelig Mage’s Initiation klart til å lanseres.

Det føles som jeg har hatt Mage’s Initiation på radaren i det uendelige. Utviklingen startet allerede i 2009, og spillet hadde en vellykket Kickstarter-kampanje i 2013. Nå har det endelig fått en lanseringsdato, nemlig 30. januar 2019.

Her kommer det sikkert godt med om du har peiling på vannmagi.
Her kommer det sikkert godt med om du har peiling på vannmagi.

Klassisk sjangerblanding

Mage’s Initiation er en eventyr-/rollespillhybrid i samme stil som de klassiske Quest for Glory-spillene, som også har hentet inspirasjon fra King’s Quest-serien. Spillet følger en ung kar som har brukt mesteparten av livet sitt til å studere magi, og nå må han legge ut på et eventyr i en magisk, middelaldersk verden for å gjøre nytte av all kunnskapen.

Spillet lar deg velge mellom fire klasser, der hver av dem er knyttet til et av de fire elementene, og valget vil ikke bare gi deg unike formularer som kan brukes, men også potensielt egne løsninger på mange av gåtene. Det ser også ut som du kan løse mye ved hjelp av kamp, men utviklerne sier også at det er mulig å unngå vold for en ren eventyrspillopplevelse.

Interessant nok har det også tre ulike kontrollsystemer – du kan velge å bruke et moderne, strømlinjeformet grensesnitt, et «icon bar»-system inspirert av Sierras pek-og-klikk-spill og en «verb-coin» ala Curse of Monkey Island. Ellers loves vi flere veier gjennom historien, massevis av bifigurer som alle får stemmer, og en rekke muligheter til å skreddersy spillfiguren.

Her er en fersk trailer:

En kommentar om “Quest for Glory-inspirerte eventyr i Mage’s Initiation”

  1. Støttet denne for en million år siden på Kickstarter. Litt overrasket over at den faktisk kommer ut, men ikke noe er mer hyggelig enn det.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.