Totally Accurate Battle Simulator er kanskje ikke så realistisk som tittelen tilsier.
Som du sikkert allerede har skjønt, er ikke Totally Accurate Battle Simulator ment som et veldig seriøst spill – det er nok heller i samme gate som Goat Simulator og Surgeon Simulator, bare at det åpenbart ikke har blitt snekret sammen på to helger (det har faktisk vært under utvikling siden 2016, da det startet som et «game jam»-spill som ble overraskende populært).
Sett opp enhetene og kryss fingrene
Poenget i dette spillet er rett og slett å sette opp store og små slag med ulike typer enheter (fra mammuter til romerske legionærer), og se hvem som vinner. Slagene ser ut til å avgjøres uten særlig stor innflytelse fra deg, men plasseringen av styrkene i starten ser til gjengjeld ut til å være rimelig viktig. Det er dette kampanjemodusen fokuserer på.
Nå er altså Totally Accurate Battle Simulator ute på Steam, der det har havnet i toppselgerlisten og fått en stort sett positiv mottakelse. Spillet er sluppet i «early access», og utviklerne sier at selve spillmekanismene i stor grad er ferdigutviklede, men at de vil fortsette å legge til nytt innhold i løpet av året. Her er en trailer: