Retrotimen: Crash Bandicoot og Metroid Dread

Podcast-gjengen har også sett Kon-Tiki fra 2012.

Metroid Dread har fått mye ros etter sin Switch-lansering for noen uker siden. Spillet er det første todimensjonale Metroid-spillet siden 2004, og konseptet bak spillet stammer faktisk fra den tiden («originale» Metroid Dread var under utvikling for Nintendo DS i 2006, men ble kansellert). Ida fra Retrotimen har testet spillet, og du kan høre hva hun tenker om det i ukens podcast.

Crash-Tiki

Gjengen har også tatt noen runder med Crash Bandicoot, det første spillet i den herlige serien med tredimensjonale plattform-/actionspill. Innholdet fra denne PlayStation-klassikeren ble pusset opp for Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (varmt anbefalt, forresten), men hvordan har originalspillet tålt tidens ubarmhjertige tann?

Som vanlig har Retrotimen også sett film, og denne gangen er det – passende nok – Kon-Tiki fra 2012 som har havnet under lupen. Filmen tar selvsagt for seg Thor Heyerdahls berømte sjøreise fra Peru til Polynesia, i et forsøk på å bevise at oldtidsmennesker kunne ha reist den veien (og ikke nødvendigvis kolonisert øyene vestfra, slik den mest aksepterte teorien sier).

Her er ukens episode:

Mer Retrotimen?

Nye episoder av Retrotimen slippes hver torsdag, og om du ikke vil gå omveien om Spillhistorie (selv om vi setter pris på det!), kan du følge dem på Facebook og Acast. Du kan også svippe innom podcastens offisielle nettsted. I tillegg er det mulig å støtte Retrotimen på Patreon.

En kommentar om “Retrotimen: Crash Bandicoot og Metroid Dread”

  1. Crash Bandicoot N Sane Trilogy på PC funker sykt bra! De gjorde en veldig bra jobb med remaken av de første tre spillene. Også kult at du kan styre Coco som du ikke kunne (Utenom noen deler i 3ern) men du kunne ikke styre henne i originalen. Så det er bare en kjekk bonus synes jeg. Veldig rimelig grei pris og bra grafikk!

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.