Lyst til å bli spillutvikler? Da bør du høre denne episoden av podcasten Spæll.
De fleste av oss som er glad i spill har vel også av og til gått rundt med en drøm om å lage våre egne. Kanskje vi har en eller annen supersmart idé, eller rett og slett ergrer oss over at ingen andre har laget drømmespillet vårt. Eller kanskje vi bare er glad i å lage ting, og spill tilfeldigvis er det som frister mest å bruke tiden på.
Adrian og Håkon fra podcasten Spæll har også hatt den drømmen, og begge har på ett tidspunkt hatt et ønske om å gjøre alvor av den drømmen. Men enn så lenge har det blitt med drømmen, og derfor har de fått hentet inn Simon Stafsnes Andersen og Jo-Remi Madsen fra norske D-Pad Studio, som blant annet har hatt stor suksess med Metroidvania-spillet Owlboy.
De begynner blant annet med å fortelle hvordan de endte opp i spillbransjen selv, og kommer med noen nyttige tips og ideer om hvordan man kan bli utvikler selv (Spoiler: Du trenger ikke starte med en svær bok om programmering). De forteller også om hvordan det faktisk er å være indiespillutvikler som jobb.
Her kan du høre episoden: