Sett deg fast i gjørma igjen, denne gangen med tusen zombier på nakken.
«Åh, et spill der spillerne må samarbeide om å bekjempe horder av zombier? Så nyskapende, gjesp. Hm, laget i samarbeid med John Carpenter. Det er jo for så vidt … vent! Hva skjer her? Sjekk den gjørma!»
Det var omtrent slik jeg reagerte da jeg så traileren for John Carpenter’s Toxic Commando under gårsdagens Summer Game Fest. For joda, selv om det ser gøy ut å plaffe ned zombier (igjen), virker det mye gøyere å gjøre det mens man tauer et vrak gjennom gjørma og hjulene begynner å spinne.
Mer dybde med bedre simulering
Jeg har brukt et tresifret antall timer på Spintires, Mudrunner og Snowrunner, og det er i stor grad på grunn av den kule fysikksimuleringen. Som «spill» er de nemlig rimelig tamme, med verdens enkleste oppdragsstruktur og lite variasjon (selv om Snowrunner er bedre enn forgjengerne).
Derfor er det svært spennende å se teknologien nå bevege seg inn i andre sjangere, der den forhåpentligvis kan tilføre mye ny dybde til det som tross alt er ganske oppbrukte konsepter.
John Carpenter’s Toxic Commando er under utvikling hos Saber Interactive, som også har World War Z på rullebladet. Det har ingen lanseringsdato enda, men utviklerne søker betatestere. Her er traileren:
PS: Visste du at John Carpenter lagde spillmusikk på nittitallet?