Sea of Stars er inspirert av JRPG-klassikerne

Lekker pikselsart har det også.

Det dukker stadig opp nye spill jeg tenker at passer midt i blinken for i alle fall en god porsjon av dere som leser Spillhistorie.no, og Sea of Stars er et slikt. Her er vi i klassisk JRPG-territorium, men utviklerne har ikke nøyd seg med å kopiere de gamle formlene – de har også forsøkt å modernisere dem.

Dessuten har de kvittet seg med ting som tilfeldige kamper og grinding, samtidig som de har gitt det turbaserte kampsystemet litt mer actionfylt ved å introdusere timing av knappetrykkene.

Det mest iøynefallende er kanskje grafikken, der klassiske piksler kombineres med lys og skygge på en herlig måte. Dette er langt fra det eneste moderne spillet som benytter dagens teknologi for å piffe opp tradisjonell pikselgrafikk, men utviklernes egenproduserte teknologi ser ut til å gjøre en glimrende jobb.

Sea of Stars er ute på de tre vanlige konsollplattformene, og PC. En demo kan testes på alle plattformer, og her er en trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.