«Gimmicks» i spill

Spillegal ser på hvilke tilbakevendende «gimmicks» de liker å se i spill.

For variasjonens skyld

Den ikoniske tunnel-mellomsekvensen i Amigaspillet Stardust. (Bilde: Mobygames)

Enkelte påfunn går igjen i visse sjangre. Eksempler er en sekvens der man sitter i en stasjonær stilling i et førsteperson skytespill, visse sideoppdrag som egentlig ikke har noe med hovedspillet å gjøre, enkelte små detaljer som spillskaperen overhodet ikke trengte inkludere men som ga spillet det lille ekstra, og andre lignende ting. De er ofte velkomne avbrekk i spill som ellers ville blitt litt monotone, eller unike mekanismer som tilfører en sjanger et friskt pust.

Spillegal-gjengen har satt seg ned ved mikrofonene og minnes hvilke slike ting de alltid liker å se når de dukker opp. Det ble til en sedvanlig time med mimring om spill fra fjerne tider til dagens titler.

Som vanlig snakkes det aller først om spillene vi har spilt i det siste. Denne gangen er det Animal Well, Timesplitters 1 og 2, og Red Faction Guerilla Re-Mars-tered.

Gi oss gjerne tilbakemeldinger og innspill på e-post hets@spillegal.no, eller i kommentarfeltet under artikkelen her.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.