Utgiveren svinger med slaktekniven for å spare penger, og legger ned tre studioer.
Du har hørt det før, og du kommer garantert til å høre det igjen: Ting går ikke helt etter den planen toppsjefene i spillindustrien hadde sett for seg, og de som må lide for valgene som tas på de visstnok veldig forblåste toppene er utviklerne. Warner Bros. Games er en av flere utgivere som har tatt mange dumme valg i de siste årene, og resultatet er nå at de stenger tre studioer.

Disse studioene er Player First Games (Multiversus), WB San Diego (som aldri rakk å få ferdig noe spill) og Monolith Productions. Sistnevnte har vært en klassikerfabrikk i over 30 år, se bare her: Blood, No One Lives Forever, Shogo: Mobile Armour Division, F.E.A.R., Condemned: Criminal Origins, Middle-Earth: Shadow of Mordor. Og mange flere.
I disse dager jobbet Monolith med et Wonder Woman-spill, som altså kanselleres sammen med studioet. Det har gått rykter om at utviklingen av dette spillet ikke gikk helt på skinner, men ifølge en intern e-post publisert hos Polygon ser grunnen til kanselleringen og nedleggelsen ut til å være at det ikke lenger «passet innenfor våre [Warners] strategiske prioriteter.»
I fremtiden vil de ifølge samme e-post fokusere på Harry Potter/Hogwarths, Batman og Game of Thrones. For som vi vet er det jo mye lurere å putte eggene dine i færre kurver enn flere.
Monolith ble grunnlagt 25 oktober 1994 av Bryan Bouwman, Toby Gladwell, Brian Goble, Jace Hall, Garrett Price, Paul Renault og Brian Waite. I tillegg til de nevnte spillene lagde de blant annet spillmotoren LithTech, og MMO-spillet The Matrix Online. De ble kjøpt av Warner så tidlig som i 2004, så sånn sett har de overlevd ganske lenge.