Den britiske utviklerlegenden lager nytolkning av arkadespillet I, Robot.
Jeff Minter er kjent som en av de store, britiske spillutviklerne. Sjansene er ikke helt små for at han bokstavlig talt lagde indie-spill før du ble født – det er ikke så veldig langt unna for meg heller – og han gjør det fortsatt. Det er ganske imponerende. I fjor ble han hedret av Digital Eclipse i Llamasoft: The Jeff Minter Story, så hvis du vil vite mer om han kan du lese min artikkel om den.

Minters nyeste prosjekt er en nytolkning av arkadespillet I, Robot som opprinnelig ble lansert i 1984. Spillets innhold er til en viss grad inspirert av årstallet det kom i; du spiller en robot som må gjøre opprør mot «big brother», vist som et stort øye i spillet, og byr på over hundre brett med ren arkadeaction. Det var også det første arkadespillet der all grafikken var i 3D med fylte polygoner.
I, Robot ble ikke noen stor suksess, men så virker det heller ikke som Minter har tenkt å være helt trofast mot originalen i hans nye spill. I stedet blir det heseblesende action i klassisk Minter-stil, med massevis av små detaljer og selvsagt en presentasjon så psykedelisk at spillet sikkert blir forbudt i noen land.
Nye I, Robot kommer til (*trekker pusten*): Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, Steam, PS5 (PlayStation 5), PS4 (PlayStation 4), PS VR2 og Atari VCS. En eller annen gang i løpet av våren. Det er Atari som gir det ut, og her er en trailer:
Noen sier at det myteomspunne spillet I var en oppfølger til I, Robot.