Hva med litt klassisk sanntidsstrategi?

Meridian: Squad 22 er et science-fiction-strategispill utviklet av én mann.

I går ble Meridian: Squad 22 lansert i «early access» på Steam. Dette er et tradisjonelt sanntidsstrategispill med fokus på basebygging og taktikk, og ifølge utviklerne vil «hvert eneste valg du tar» påvirke hvordan handlingen utspiller seg. Spillet foregår på en fjern planet der en gjeng kolonister har forsvunnet, og det er din jobb å redde dem.

Tradisjonell sanntidsstrategi er (nesten) alltid moro.
Tradisjonell sanntidsstrategi er (nesten) alltid moro.

Kampanjemodusen skal by på over ti timer med underholdning, og i tillegg har spillet en «planetary conquest»-modus der du gradvis må ta over planeten gjennom «over 100 dataskapte oppdrag».

Enmannsprosjekt

Spillet er stort sett utviklet av Ede Tarsoly, som står bak indie-studioet Elder Games. Han har imidlertid fått hjelp av et team som heter Hexany Audio for lyden, og spillet får over én time med musikk.

Den nåværende statusen til Meridian: Squad 22 beskrives som en tidlig betaversjon, der mesteparten av spillelementene og enhetene allerede er implementert, men der mye av kampanjen fortsatt mangler. Brukeranmeldelsene er ikke særlig mange, men de er positive. Det ser med andre ord ut som Squad 22 er bedre enn sin forgjenger fra 2014, New World.

Her er en fersk trailer:

(forresten litt morsomt å se logoene til hele tre selskaper på et enmannsprosjekt)

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.