Reshoot R er under utvikling med støtte fra Patreon-backere.
I fjor kom det horisontalt skrollende skytespillet Reshoot til Amiga, og fikk mye ros av brukermiljøet. Nå arbeider utvikleren med en oppfølger som heter Reshoot R, og det ser en enda mer spennende ut enn forgjengeren. Spillet utvikles ved hjelp av støtte fra backere på Patreon, og målet er at det skal være ferdig mot slutten av oktober i år.
Reshoot R byr på fargerik romaction med massevis av fiender å skyte og kuler å unngå. Kuben fra originalspillet har blitt byttet ut med et romskip, og generelt ser det ut som grafikken vil ta et godt steg fremover denne gangen. Og de som spilte Reshoot og irriterte seg over vonde joystick-fingre kan glede seg over at det nå får en «autofire»-funksjon.
Spillet kjører på en normal Amiga 1200, samt både Amiga 4000 og CD32 – og, selvsagt, emulatorer på andre plattformer. Det er skrevet i ren assembler, sånn som de beste Amiga-spillene gjerne var, og vi loves en glatt oppdateringshastighet på 50 bilder i sekundet.