Descent Underground trekkes fra «early access»

Utvikleren sier de vil konsentrere seg om å ferdigstille spillet.

Det nye Descent-spillet ble lansert på Steams «early access»-tjeneste så langt tilbake som i 2015, og det er fortsatt ikke ferdig. Nå har utviklerne valgt å trekke spillet fra tjenesten, for å i større grad kunne konsentrere seg om å ferdigstille spillet. De mener at det å måtte følge opp tidligversjonen «som om den var et ferdig spill» tar for mye ressurser fra teamet.

Forhåpentilgvis ikke en metafor for spillutviklingen.
Forhåpentilgvis ikke en metafor for spillutviklingen.

Fortsatt mulig å spille

Dette betyr altså at du fortsatt kan spille tidligversjonen om du har kjøpt spille, men det vil ikke lenger vil være tilgjengelig på markedet, og du kan ikke forvente større oppdateringer før spillet faktisk nærmer seg ferdigstillelse. Når dette vil skje, ser det ikke ut til å være noen informasjon om.

Spillet dukket også opp på GOGs tidligtjeneste for en stund siden, og har også blitt fjernet derfra. Her kan du lese hele annonseringen:

We want to thank you for coming along with us on this journey and for all of your playtesting feedback in early access. We very much appreciate your support and your trust as we finish the storyline campaign for our upcoming official release. In order to make that release happen sooner, we are taking the game off of Steam Early Access to focus on implementing single-player, tech trees, and the other cool features we’ve talked about.

This was a tough decision and the deciding factor was our commitment to you. We’ve found that for a small team, early access requires a tremendous time investment that slows down the development cycle. We want to speed the game-making process back up, which requires dedicating our time to creating new content rather than supporting a work-in-progress as if it were a finished game. This means we aren’t planning to update our Production environment until around the time of our official release. However, if you’ve already bought the game, you’ll still be able to play the current build while we work to finish the game.

You can continue to follow along with us at BrightLocker.com, where we are posting regular updates. As we mentioned this summer, we are focusing most of our communications on BrightLocker to save time for development. We understand that stepping back from early access is unusual. However, we wouldn’t take this step unless it were the best and most efficient way for us to deliver the gaming experience we are all dreaming of.

Tilbakemeldingene fra spillkjøperne er blandet, men på Steam-forumet har i alle fall utvikleren tatt mye selvkritikk for å både ha vært for tidlig ute med lanseringen av «early access»-utgaven, og å ha brukt for lang tid på å fullføre spillet. Det er i det minste et godt tegn at de selv ser problemene, og er villige til å ta et radikalt skritt for å løse dem.

For noen år siden kunne jeg ha anbefalt at du sjekket de gamle Descent-spillene, men de har dessverre også blitt fjernet fra salg – riktignok av helt andre grunner.

Relaterte innlegg

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.