Utgiveren vurderer oppfølger og nytt innhold.
Husker du Kingdoms of Amalur? Det var et actionrollespill som fikk voldsomt mye oppmerksomhet før lansering, fordi det ble skapt av et team som inkluderte fantasyforfatteren R.A. Salvatore, tegneserieskaperen Todd McFarlane og Elder Scrolls-veteranen Ken Rolston. Selve spillet viste seg å være ganske solid, men kanskje ikke den rollespillrevolusjonen mange hadde håpet på.
Nå har THQ Nordic sikret seg rettighetene til Kingdoms of Amalur, samt det kansellerte MMORPG-prosjektet Copernicus som skulle være satt til samme verden. I pressemeldingen går det frem at de vurderer å lage både oppfølgere og nytt innhold til Kingdoms of Amalur, men nøkkelordet her er vurderer – ingenting er bekreftet.
I tillegg inneholder pressemeldingen en litt merkelig bit der de ber om hjelp for å komme i kontakt med noen hos Electronic Arts i Redwood City, for å diskutere «videre steg». Det var Electronic Arts som i 2012 ga Kingdoms of Amalur ut, og det er fortsatt de som står som utgiver på Steam.
Offentlig konkurs
Kingdoms of Amalur ble opprinnelig skapt av 38 Studios, som ble grunnlagt av baseball-spilleren Curt Schilling. I ettertid er studioet mest kjent for den svært offentlige konkursen sin, som blant annet New York Times har skrevet om.
Det blir uansett spennende å se hva THQ Nordic gjør med rettighetene. De har kjøpt voldsomt mange gamle spillserier og -lisenser i de siste årene, og for kort tid siden snappet de for eksempel opp Timesplitters-serien. De ser heldigvis også ut til å bruke tingene de kjøper – i august annonserte de både et nytt Desperados og et nytt Jagged Alliance.
THQ Nordic har også gjort noen langt større oppkjøp i år – de kjøpte blant annet den konkurrerende spillutgiveren Deep Silver.