Ethan Carter-skaperne har kommet med en statusoppdatering om skytespillet sitt.
En av de artigste overraskelsene fra fjorårets Game Awards-sending var annonseringen av Witchfire, fra The Vanishing of Ethan Carter-studioet The Astronauts. Det som ved første glimt så ut til å være et underfundig eventyr i samme stil som Ethan Carter viste seg å være en heftig førstepersonsskyter i stedet.
Skjønt, med tanke på at The Astronauts består av veteraner med både Painkiller og Bulletstorm på rullebladet, er det kanskje ikke så rart at de vil lage flere slike spill.
Lang tids stillhet
Siden annonseringen har det vært så godt som helt stille rundt Witchfire, men nå har de polske astronautene gitt lyd fra seg. De forteller at spillet er under full utvikling, men at det fortsatt er langt igjen til lansering. Vi skal altså ikke ha noe håp om å se det i 2019, men en 2020-dato virker sannsynlig.
Utviklerne har også noen småting å si om selve spillet. For eksempel gjør de det klart at det ikke vil ha historiesekvenser underveis, men at observante spillere vil kunne finne ut mye om verden Witchfire foregår i underveis. De lover også at det skal være en viss frihet i spillet, men understreker at du i alle tilfeller må regne med å sette skytespill-egenskapene dine på prøve.
Ellers forteller de at de nok en gang bruker photogrammetry-teknologien for å bringe virkelige objekter inn i spillets verden, slik som de gjorde med The Vanishing of Ethan Carter. I tiden som følger vil de holde oss regelmessig oppdatert om utviklingen, så det er bare å følge med på bloggen deres. Her er annonseringstraileren, i tilfelle du har glemt den: