Iratus er Darkest Dungeon snudd på hodet

Du spiller den store, stygge ondingen, og må prøve å bryte ut.

Iratus: Lord of the Dead ble lansert på Steam for en liten tid tilbake, etter en periode i «early access». Spillet vekker tydelige minner om Darkest Dungeon, men snur konseptet på hodet ved at du får rollen som den store drittsekken på bunnen av hulesystemet, som ønsker å presse deg forbi helter og annet svineri for å invadere overflateverdenen.

Det er ikke bare du som har monstre på laget.
Det er ikke bare du som har monstre på laget.

Høst kroppsdelene til falne fiender

For å oppnå dette må du bygge opp din egen hær med vandøde mutanter, som du skaper selv ved hjelp av kroppsdelene til de fiendene du har overvunnet i kamp (kall det gjerne gjenbruk). Gradvis kan du også utvide ditt underjordiske hovedkvarter med nye bygninger, som gir deg flere muligheter.

Som i nevnte Darkest Dungeon må du sette sammen en gruppe med helt… jeg mener, monstre, og lede disse gjennom stadig et stadig farligere grottesystem. Når de møter fiender går de over i turbasert kampmodus, der du må bruke egenskapene deres så godt du kan for å overvinne heltene. Som i andre «roguelite»-spill er konsekvensene av handlingene dine permanente.

Spillet har fått en god mottakelse så langt, og mange av de som trekker den åpenbare sammenligningen med Darkest Dungeon sier at det føles litt mindre flaksbasert enn inspirasjonskilden, og at det kanskje også er litt mindre stressende. Om det er positivt eller ikke får være opp til deg, men her er i alle fall en trailer:

 

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.