Podcasten cd SPILL tar for seg denne bautaen av et sanntidsstrategispill.
Westwood Studios skapte i stor grad det moderne sanntidsstrategispillet med Dune 2, men alle som har prøvd å spille det spillet vet at det hadde stort forbedringspotensiale. Det visste Westwood også, og med Command & Conquer var målet deres å få det glimrende grunnkonseptet til å skinne.
Resultatet var en monstersuksess, og starten på en av spillhistoriens viktigste og – for en stund, i alle fall – mest populære spillserier. Spesielt om vi også tar med avstikkere som Red Alert-spillene.
Funker det fortsatt?
I dagens episode av podcasten cd SPILL tar Erik André og Sigve en grundig titt på Command & Conquer: Tiberian Dawn. De har også spilt den fortsatt rimelig ferske nyversjonen, og snakker litt om hva den gjør godt og hva som kunne vært gjort enda bedre.
Her kan du høre episoden:
Naturlig nok (for alle som har spilt dette spillet) kommer de inn på musikken underveis. Der nevner de en live-konsert med Frank Klepacki & The Tiberian Sons, som vi nesten er helt nødt til å legge inn i artikkelen: