Selv Håkon fra podcasten Spæll måtte gi opp Battletoads for Nintendo Entertainment System.
Denne uken tar podcasten Spæll for seg det som i mange øyne er et av tidenes vanskeligste spill, nemlig Battletoads for NES. Battletoads er et sideskrollende plattform-/slåssespill, som også inkluderer elementer fra racingspill og skrollende skytespill.
Spillet var ment som et slags svar på Teenage Mutant Ninja Turtles, og ble utviklet av legendariske Rare. Funfact: Under utviklingen hadde det arbeidstittelen Amphibianz – veldig nittitalls, men kanskje ikke like treffsikkert som Battletoads.
Battletoads fikk uansett en god mottakelse da det kom, men holder det mål i dag? For å få svar på det spørsmålet har programleder Håkon Puntervold fått med seg Trond Sinfour Borgersen og Dag V. Her kan du høre ukens episode:
Toppbildet er hentet fra Mobygames.
Det er vel bare et av tidenes vanskeligste spill om man spiller two-player på det. Lurer på hvem som synes det var en god idé å ha friendly fire i et beat ’em up, pluss et par andre ting som ødelegger flerspilleropplevelsen totalt i en sjanger som burde vært perfekt for to spillere.