Civilization-konkurrenten fra Endless Legend-studioet trenger mer utviklingstid.
Det er på høy tid at Civilization-serien får litt skikkelig konkurranse, og sammen med Old World fra Mohawk Games ser Amplitudes Humankind ut til å være akkurat det vi trenger. Men vi må vente litt ekstra før vi får se om spillet klarer å hamle opp med giganten fra Firaxis, for i stedet for å slippes i april som planlagt, vil Humankind ikke dukke opp før tidligst på sensommeren.
![Se på all den flotte naturen vi kan rasere!](https://i0.wp.com/spillhistorie.no/wp-content/uploads/2021/03/humankind-b3.jpg?resize=400%2C225&ssl=1)
Lanseringsdatoen er nå satt til 17. august, skjønt vi vet jo aldri om denne datoen holder (egentlig skulle vel spillet ha dukket opp i fjor sommer).
Grunnen til utsettelsen skal være at utviklerne har fått en god del «konstruktive tilbakemeldinger» fra spillere som har tatt del i OpenDev-opplegget deres (der begrensede versjoner av spillet har vært tilgjengelige for testing). Det virker som utviklerne skal forbedre de aller fleste aspektene av spillet, og de går i detalj om planene sine på Steam.
Sega blir ikke den beste spillutgiveren ved å dytte spillene sine ut døra før de er ferdige, så vi får smøre oss med tålmodighet litt til.