GBA-spillet Sigma Star Saga kommer tilbake, både på kassett og for moderne plattformer.
Wayforward Technologies jobber med en ny versjon av Sigma Star Saga, som de opprinnelig slapp for Game Boy Advance tilbake i 2005. Dette er en finurlig kombinasjon av rollespill i JRPG-stil og sideskrollende romskyting, der utforskingen foregår som i klassiske JRPG-spill mens kamp innebærer romskip og store mengder kuler.

Sigma Star Saga følger en kar som heter Ian Recker, som prøver å redde jordkloden fra en utenomjordisk rase som heter Krill. Han får hjelp av forskeren Scarlet og en Krill-pilot som heter Psyme, som stadig er i tottene på hverandre.
Spillet fikk en relativt grei mottakelse da det først kom ut, men nå som Wayforward har plukket det opp igjen har de også gjort en del endringer. De har for eksempel redusert sjansen for å havne i romkamp med omtrent 50%, for å gjøre spillet litt kjappere og mindre repetitivt. Recker beveger seg i tillegg raskere, og kan skyte raskere hvis du bruker «autofire» i rommet.

De snakker også om andre forbedringer, slik som en nyttigere kartfunksjon og flere lagrepunkter. Gamle «bugs» skal også være fikset, og det ser generelt ut som Wayforward har studert kritikken spillet opprinnelig fikk og justert det deretter. Ikke så ille for et 20 år gammelt spill.
Sigma Star Saga DX kommer både til GBA og moderne plattformer. GBA-versjonen kommer på fysisk spillkassett, og kan kjøpes via Limited Run Games. De estimerer å sende ut spillet i november. Når det kommer til PC og nyere konsoller er ikke klart.