Torment: Tides of Numenera har blitt utsatt til 2016

Det kommer neppe som noen bombe at inXiles Planescape: Torment-oppfølger ikke lanseres i år.

Da Wasteland 2-skaper inXile startet sin folkefinansieringskampanje for sin oppfølger til rollespillklassikeren Planescape: Torment, mente de at det ferdige spillet skulle lanseres i slutten av 2014. Slik gikk det selvsagt ikke, og nå er det klart at vi heller ikke får spillet i år.

Det kommer vel neppe som noen stor bombe, med tanke på at utvikleren ikke har vist noen tegn til å promotere spillet i det siste. Det gis ingen spesifikk grunn for utsettelsen, annet enn at spillet trenger mer tid for å bli ferdig.

For en utenforstående virker det ikke helt usannsynlig at Torment-teamet ikke har fått den prioriteringen man kanskje hadde forventet på forhånd, med tanke på at studioet åpenbart har brukt mye ressurser på den forbedrede utgaven av Wasteland 2, og i tillegg har storprosjektet Bard’s Tale IV under utvikling.

I forbindelse med annonseringen av utsettelsen, kommer det også frem at prosjektleder Kevin Saunders har forlatt inXile. Hvorvidt det er noen sammenheng her, vil jeg ikke spekulere i.

Torment: Tides of Numenera er et sterkt historiedrevet isometrisk enspillerrollespill satt til en rollespillverden som heter Numenera. Her er en videopresentasjon av spillets verden:

2 kommentarer om “Torment: Tides of Numenera har blitt utsatt til 2016”

  1. Buu… :|

    Men ja… Hvis det «bare» blir utsatt til da så er det jo bedre enn de fleste andre Kickstarterne jeg har backet :p

    Svar
  2. Skulle spillet egentlig komme ut i 2015 altså? Det var det vel ingen som trodde på……Dette er nok det spillet jeg gleder meg mest til nå.

    Svar

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.