Men tro ikke at det gjør dette akrobatiske spillet noe lettere.
Seraph er et sideskrollende actionspill som ved første øyekast minner litt om nittitallsklassikeren Abuse. Du styrer en engel som har mistet kreftene sine og havnet i et demoninfisert fengsel, og hun angripes fra alle kanter av fiender som må skytes i fillebiter. Men akkurat den biten ordner hun selv. Det du må konsentrere deg om, er å sikre at hun ikke blir truffet av deres angrep.
Spillet foregår i dataskapte omgivelser, og har dynamisk vanskelighetsgrad. Jo bedre du gjør det, jo tøffere blir motstanden. Men belønningene skaleres også.
Nå har Seraph blitt lansert i «early access», der utviklerne forventer at det vil være i «ikke mer enn seks måneder». En av grunnene til tidliglanseringen er at utviklerne vil måle hvor godt den dynamiske vanskelighetsgraden fungerer, for å finjustere systemet basert på data og tilbakemeldinger fra spillerne.
Men de vil også legge til nye funksjoner, og forhåpentligvis også mer innhold, mens spillet er i «early access». Den ferdige utgaven kommer også til PlayStation 4. Her er en trailer: