Neste F1-spill får ordentlig kampanjemodus

Får også sikkerhetsbil og ny bane i Aserbajdsjan.

Codemasters’ F1-spill har vært av varierende kvalitet, og forbedringene fra versjon til versjon har også vært mangelfulle til tider. I forrige versjon ble til og med kampanjemodusen blitt fjernet, noe som naturlig nok førte til både undring og ergrelse i spillerbasen.

Kampanjemodusen tar også for seg det som skjer utenfor banen.
Kampanjemodusen tar også for seg det som skjer utenfor banen.

For F1 2016, som nylig har blitt annonsert, er kampanjemodusen tilbake. Denne gangen loves vi en skikkelig karrieremodus igjen, som skal «ta oss dypere inn i verdens mest glamorøse, spennende og prestisjefylte motorsport». Her må vi visstnok forholde oss til ting som skjer både på og utenfor banen.

Kampanjen involverer blant annet et rikt oppgraderingssystem for bilen, som er integrert i et nytt trenings/utviklingsprogram som skal etterligne testingen ekte Formel 1-førere deltar i. Den foregår over ti år.

Ellers loves vi at sikkerhetsbilen kommer ut på banen etter uhell, noe som strengt tatt bare skulle mangle. Naturlig nok får vi også kjøre på den nye banen i Formel 1-sirkuset, i Aserbajdsjans hovedstad, Baku. Spillet kommer til Xbox One, PlayStation 4 og PC senere i år. Her er de første skjermbildene:

Personlig syntes jeg jo det er litt merkelig å fjerne en helt essensiell del av et spill, og så skryte av at den er tilbake igjen i neste versjon. Sikkerhetsbilen er jo også en viktig del av sporten som simuleres, så den burde vært med hele tiden. Men etter det glimrende Dirt Rally, har jeg litt mer tro på Codemasters enn jeg har hatt tidligere, så jeg gleder meg til å se hvordan F1 2016 blir.

 

Relaterte innlegg

3 kommentarer om “Neste F1-spill får ordentlig kampanjemodus

    • Må si at Microprose stort sett imponerte med første utgave av Grand Prix, men de etterfølgende utgivelsene klarte jeg aldri å få den store fasinasjonen for. For øyeblikket lider Codemasters-serien av «alt for ofte utgivelser» for min del, så jeg ender opp med å ikke kaste meg ut på noen av dem (siste det ble noe tid i var vel 2013 eller 2014.utgaven).

      • Bittelitt sent svar, men ja. Jeg elsket Geoff Crammond’s Grand Prix, men ble aldri helt fengslet av noen av oppfølgerne. Faktisk var det først med F1 2011 elns at jeg falt for et ordentlig F1-spill igjen. (ikke hundre prosent sikker på hvilket av dem det var, jeg vet jo vanligvis ikke hvilket år jeg er i engang, så sånne NAVN ÅR-spilltitler er helt umulige for meg å holde styr på – men mener det var nr. 2 om man ikke regner med det første Wii-spillet).

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.