Det blir ingen grottekravling i november.
Den folkefinansierte Ultima Underworld-oppfølgeren Underworld Ascendant skulle egentlig ha blitt lansert denne måneden, men at spillet skulle rekke den originale lanseringsdatoen har virket rimelig usannsynlig en god stund nå. I en oppdatering på nettstedet bekrefter Paul Neurath fra utviklerstudioet Otherside Entertainment at rollespillet ikke kommer på en stund.
Dynamisk verden
Han trekker frem spillets mange nyvinninger som en av hovedgrunnene til utsettelsen. Underworld Ascendant vil ha en dynamisk verden der både dine handlinger og andre hendelser kan påvirke handlingen og omgivelsene på mange forskjellige måter, som igjen kan skape kjedereaksjoner og uventede konsekvenser.
Det er viktig at de mange dynamiske elementene ikke resulterer i kaotiske tilstander i spillet. Neurath sier at de ønsker å ha full kontroll på «viktige nyvinninger» før de vil gi noen ny lanseringsdato. Men i februar vil Otherside presentere en ny prototypeversjon av spillet, som de vil dele med backerne. Denne skal visstnok ha en rekke nyheter.
Posten på nettstedet inneholder forøvrig også en større del skrevet av Warren Spector, der han mimrer om utviklingen av det første Ultima Underworld-spillet. Spector jobber for tiden med et annet av Othersides prosjekter, nemlig det nye System Shock-spillet.
Hehe, skulle det komme ut denne måneden? Virker knapt nok som de har kommet seg av flekken…….
Nei, da er det bedre å satse på Dungeon Rats på fredag!