Iron Harvest tar oss med til en versjon av 1920-tallet preget av fascinerende teknologi.
KING Art Games har et variert rulleblad, bestående av alt fra turbasert taktikk til tradisjonelle pek-og-klikk-eventyr. Nå har de annonsert et nytt prosjekt, som er et sanntidsstrategispill satt til en alternativ tidslinje der menneskeheten eksperimenterte med tobeinte kampmaskiner under Første verdenskrig. Nå er den store krigen over, men verden er igjen på vei ut i kaos.
Sandkasse-brett
Spillet skal være inspirert av Company of Heroes og Men of War, og det snakkes blant annet om viktigheten av å holde troppene dine i skjul for fiendens kuler. Men kartene skal være åpne og sandkasseaktige, og målene du får skal visstnok bestemmes dynamisk underveis, basert på en handling som kan utvikle seg i flere retninger.
Iron Harvests «1920+»-setting har blitt utviklet av den polske kunstneren Jakub Różalski, som maler fantasifulle bilder i klassisk stil, og han er også involvert i utviklingen av spillet. Det offisielle nettstedet har flere fascinerende bilder laget av kunstneren, og forhåpentligvis klarer det ferdige spillet å fange litt av den samme stilen.
Spillet skal etter planen lanseres for Xbox One, PlayStation 4 og PC i 2018.