Snart får dette sanntidsbaserte romstrategispillet med assymetriske fraksjoner en tidliglansering.
Dawn of Andromeda er et romstrategispill som ved første øyekast, i alle fall, minner litt om Stellaris. Det byr på imperiebygging i verdensrommet, og handlingen foregår i «sanntid med pause». Utviklerne skal ha ivaretatt dybden fra tradisjonelle 4X-spill, men forsøkt å fjerne mye av mikrostyringen.
Rett rundt hjørnet
Nå har utgiver Iceberg Interactive annonsert at spillet skal lanseres i «early access» den 1. desember. Utvikler Grey Wolf Entertainment forteller at spillet skal være spillbart fra start til mål, men at du må forvente noen «bugs» og ubalanserte elementer. Planen er at spillet skal være i «early access» i cirka tre måneder.
Et av de interessante elementene ved Dawn of Andromeda (som riktignok Stellaris også har utforsket, spesielt med den siste utvidelsen) er at fraksjonene ikke starter likt. Noen er veletablerte, mens andre kanskje ikke har teknologien til å reise i verdensrommet enda. Nye fraksjoner kan også dukke opp sent i spillet, og skape potensielt trøbbel for både spilleren og konkurrentene.
I tillegg kan du starte med forhåndsdesignede galakser, der utviklerne gir deg spesifikke utfordringer å bryne deg på. Men en standardmodus der alle starter likt, tilbys også. Ellers loves vi design av romskip, et dypt diplomatisystem og mye mer. Her er en litt cheesy trailer: