Fem år er nok utviklingstid for å kunne kalle et spill for ferdig, sier utvikleren.
Enkelte typer spill kan antakeligvis fortsette å utvikles til evig tid, uten at de kommer i en situasjon der det blir umulig å forbedre dem. Et godt eksempel er den typen kombinasjon av strategispill og simulator som representeres av spill som Prison Architect og Rimworld. Men på ett eller annet punkt er man antakeligvis nødt til å si stopp, og mens Prison Architect nådde dette punktet for en stund siden, er det nå Rimworld sin tur.
Neste versjon er 1.0
Ifølge hovedutvikler Tynan Sylvester jobber teamet bak spillet nå med versjon 1.0. Han erkjenner at det alltid vil være mulig å gjøre forbedringer, men mener at de fem årene han har brukt på spillet til nå bør være nok for å kunne kalle spillet for ferdig. Det betyr ikke at spillet ikke vil oppdateres videre, på samme måte som Introversion stadig har lagt nye ting til Prison Architect også etter at de lanserte versjon 1.0, kommer også Rimworld til å videreutvikles i fremtiden.
Akkurat nå er imidlertid fokus på å fikse feil og balansere spillet slik at det fungerer best mulig for 1.0-lanseringen. Nøyaktig når den vil finne sted røpes ikke, men det er neppe vanvittig lenge til.
I Rimworld er poenget å bygge opp en fungerende koloni på en fremmed planet. Du starter med en håndfull kolonister, hver med sin egen personlighet og ekspertise, og må bruke de ressursene du får til rådighet for å skape en base som kan brødfø og beskytte en stadig voksende gruppe mennesker. Uheldigvis er det alltid noen som vil ha det du har, så du må stadig forsvare basen mot banditter og sultne rovdyr.
Et av spillene jeg ser mest fram til i år!
Da er det snart på tide å faktisk få spilt litt Rimworld! wooo