Skjermbildegalleri: DuckTales: The Quest for Gold

Se hvordan spillet tar seg ut på Amiga, Commodore 64 og PC.

Dette galleriet er en kompanjong til tilbakeblikket på DuckTales: The Quest for Gold. I hovedartikkelen er det primært bilder fra Amiga-versjonen, men her kan du få se hvordan spillet tok seg ut på Commodore 64 og PC også.

Svært ulike plattformer

Først litt informasjon om de ulike versjonene. Amiga-versjonen bruker 32 farger samtidig, fra et utvalg på 4096 (så ulike skjermer kan ha ulike farger), og det er ingen øvrige begrensninger på hvordan fargene kan brukes. Spillets grafikk er i 320×200-oppløsning.

PC-versjonen bruker 16 farger, og her er det den vanlige EGA-paletten som gjelder, så det er de samme 16 fargene som går igjen i alle bildene. Heller ikke her er det noen begrensninger på hvilke piksler som kan ha hvilke farger. Oppløsningen er som på Amiga.

På Commodore 64 er det også 16 farger, og også her er det de samme fargene som brukes overalt. Men den aktuelle grafikkmodusen (som kalles multicolor) har i tillegg visse begrensninger som definerer hvordan fargene kan brukes – skjermen er delt opp i segmenter på 8×8 piksler, og hver slik «boks» kan kun ha fire forskjellige farger. Skjermoppløsningen er 160×200.

Vi kan begynne med noen figurportretter. Amiga øverst, så PC, så Commodore 64:

Deretter noen bilder fra andre sekvenser i spillet (samme rekkefølge som over):

Så de forskjellige minispillene. Vi starter med flysekvensen:

Fjellklatring:

Jungelekspedisjon:

Huleutforskning (Amiga-versjonen spilles på litt høyere vanskelighetsgrad her, så kartet viser mindre info):

Fotosafari (det er en sjeldnere elefantvariant som vises på PC og Commodore 64, det er ikke slik at vanlige elefanter er rosa i disse versjonene. Det ene Commodore 64-bildet er forøvrig tatt med blitz, da lyses rammen opp og blir hvit):

Diverse andre bilder:

Til slutt, noen bilder fra Amiga-versjonen og de forskjellige avslutningene:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.