Den årlige spillutviklerkonkurransen til Reset 64 er ferdig, og vinnerne er kåret.
Hvert år holder Commodore 64-magasinet Reset 64 en spillutviklerkonkurranse der utviklere fra hele verden inviteres til å lage spill for den populære retroplattformen. Navnet på konkurransen er 4KB Craptastic Game Competition, men det betyr merkelig nok ikke at spillene må være dårlige. I stedet er tankegangen at de skal være litt sprø, rett og slett.

Begrenset størrelse
Samtidig er det viktig at de holder seg innenfor en størrelsesramme på 4 kilobytes. Det er altså 4096 individuelle bytes. I og med at Commodore 64 har en minnekapasitet på 64 kilobytes er dette ganske lite selv for en plattform fra 1982, men det er imponerende nøyaktig hvor mye talentfulle Commodore 64-programmerere klarer å få ut av den lille plassen de har til rådighet.
Vinneren av årets konkurranse ble Paul Koller, et kjent navn i Commodore 64-miljøet. Hans spill heter Conga 4096, og er et arenabasert actionspill inspirert av PC-utgivelsen Pan-Dimensional Conga Combat. Men det er langt fra det eneste spillet som har fått gode karakterer av dommerne, så her ser det ut til å være mye moro.
Du kan laste ned alle spillene i én fil, via itch.io. Her har arrangørene også lagt inn en diskfil spesialdesignet for bruk på TheC64 Mini.