Sjekk denne videoen fra utviklerne.
Jeg gleder meg absurd mye til det neste spillet i Microsofts eldgamle Flight Simulator-serie, og videoen jeg har lagt inn under gjør meg ikke akkurat mindre interessert i spillet. Her forklarer nemlig en av utviklerne hvordan spillets værsystemer fungerer, med massevis av konkrete detaljer og flotte eksempler fra spillet.
Autentisk himmel
Blant annet får Flight Simulator avanserte, volumetriske skyer som drives av autentiske kalkulasjoner, med det resultat at de ikke bare ser naturlige ut, men de vil også oppføre seg troverdig rundt fjell og lignende. Det skrytes også av skyggene de lager, både på bakken og andre skyer, og at fjell og andre ting også kan lage skygger på dem.
I tillegg til at du når som helst kan velge vær selv, kan spillet hente inn ekte værdata fra virkeligheten, og da vil det blant annet ta med ting som jetstrømmer og slikt, noe som forhåpentligvis gjør det ekstra interessant å legge ut på langtur med passasjerfly.
Det gjenstår selvsagt å se hvor godt spillet faktisk kommer til å være, og det blir også spennende å se hva slags forretningsmodell Microsoft går for. Men det tekniske ser altså ut til å være på plass. Her er videoen: