Ukens episode av podcasten Spæll tar for seg en bauta innenfor strategisjangeren.
Dagens episode av Spæll introduseres av selveste Sarah Kerrigan (via originalskuespiller Glynnis Talken Campbell), og tar for seg et av tidenes mest kjente – og sannsynligvis også beste – sanntidsstrategispill.
Et klassisk spill
For å diskutere StarCraft har Adrian Haugen fra Spæll fått med seg Audun Rodem fra Gamer.no og Alexander Hakestad fra Rad Crew. Sammen tar de et dypdykk i spillet, samt historien bak. De snakker også om sine egne minner fra den legendariske utgivelsen.
Før vi overlater ordet til dem kan det jo være på sin plass å spørre dere om deres minner fra spillet. Hva gjorde mest inntrykk, og husker dere noen av oppdragene?
Selv elsket jeg spillet, men familiens «multimedia-PC» var ikke helt komfortabel med DirectX-versjonen spillet krevde, og det krasjet til en brutal stopp i den andre kampanjen. Jeg har ikke fått spilt spillet siden, men drømmer om å gjøre det en dag.
Her er Spælls StarCraft-episode:
Følg gjerne Spæll på Facebook eller Twitter.
Jeg spilte StarCraft ganske mye i en periode da det kom ut i sin tid, og det var et godt og underholdende spill, men merkelig nok har jeg nesten ingen minner fra spillet. Omtrent like få minner som jeg har fra Dark Reign. Kan hende det har å gjøre med at jeg syntes disse spillene fulgte en relativt generisk oppskrift, og at de dermed havnet i «minneskyggen» siden de minnet for mye om tidligere spillopplevelser. Og muligens også fordi jeg spilte Total Annihilation omtrent samtidig, hvor både minnene og spillopplevelsen fortsatt sitter i som om det skulle ha vært i går.