Nightdive Studios har lansert en nyversjon av førstepersonsskyteren.
Den Nintendo 64-eksklusive førstepersonsskyteren Turok 3: Shadow of Oblivion har omsider funnet veien til andre plattformer, i en nyversjon lansert av Nightdive Studios. Deres utgave har blitt lansert til Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows (Steam og GOG), Xbox One og Xbox Series X/S.
Nyutgaven kjører på Nightdives KEX-motor, som har blitt oppgradert for anledningen, og grafikkmessig får vi oppløsninger opp til 4K (med maks 120 bilder per sekund), forbedret lyssetting, høyoppløste teksturer og generelt bedre kvalitet på bildet. Ellers får vi kontrollerstøtte, «achievements» og slikt.
Men Nightdive har også satt seg ned med selve spillet, for å modernisere og oppgradere selve spillopplevelsen, og i tillegg lagt inn igjen noe innhold som opprinnelig ble kuttet før lansering.
Resultatet ser ut til å falle i smak både hos brukere og spillpressen, som berømmer Nightdive for å ha viet så mye oppmerksomhet til et spill som kanskje ikke kan kalles noen klassiker i sin originale form.
Her er uansett en trailer: