John Romero og Adrian Carmack vil lage nytt skytespill

To av folkene bak det originale Doom søker støtte på Kickstarter – men kampanjen har ikke fått noen pangstart.

id Software-veteranene John Romero og Adrian Carmack (som ikke er i slekt med John Carmack, forresten) har annonsert Blackroom, et nytt, Unreal 4-basert førstepersons skytespill for Windows og Mac.

Blackroom skal by på en klassisk skytespillopplevelse, med en enspillerkampanje på ti timer og massevis av flerspillerinnhold. I tillegg skal det ha fullstendig støtte for modifikasjoner. Romero og Carmack, som jobbet sammen på legendariske spill som Wolfenstein 3D, Doom og Quake, beskriver det som «raskt og brutalt».

Virkelige hologrammer

Handlingen er sentrert rundt en teknologi som tillater et stort selskap å lage holografiske verdener som er så realistiske at det er umulig å skille dem fra virkeligheten. Disse brukes til å underholde massene, som får oppleve alt fra den ville vesten til sjørøvertiden, men når elementer fra hologrammene lekker ut i virkeligheten, er det slutt på moroa.

Utviklerne ønsker å samle sammen et budsjett på 700 000 dollar (ca 5,75 millioner norske kroner) på Kickstarter for å lage spillet.

Kampanjen har hatt en okay start, men antakeligvis ikke like god som Romero og Carmack hadde håpet på. Det hadde nok gått mye bedre om de faktisk hadde noe å vise frem fra spillet – jeg tror vi for lengst er forbi den perioden der spillutviklere kunne dukke opp på Kickstarter uten noe mer konkret enn store planer. I alle fall når de ber om beløp i millionklassen.

Her er i alle fall Kickstarter-presentasjonen:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.