Beamdog overhaler Biowares populære rollespill.
Etter å ha laget forbedrede utgaver av Baldur’s Gate-spillene og Planescape: Torment, har Beamdog nå hoppet til generasjonen etter Infinity Engine, med Neverwinter Nights fra 2002. Den nye versjonen vil naturligvis oppgradere både grafikk og grensesnitt, og støtte dagens skjermoppløsninger.
Beamdog har blant annet gjort det slik at størrelsen på grensesnittelementene skaleres til skjermoppløsningen, og lagt inn en rekke grafiske effekter som du kan aktivere (inkludert «depth of field»).
Nyversjonen blir bakoverkompatibel
Hovedkampanjen i originale Neverwinter Nights regnes ikke som spillets sterkeste side – i stedet er det spillerskapte modifikasjoner og flerspillereventyr som har holdt liv i spillet. Derfor har Beamdog klokelig valgt å gjøre den nye versjonen bakoverkompatibel med både modifikasjoner, spillerskapte eventyr og gamle lagrefiler.
Mer informasjon kan du finne på det offisielle nettstedet.
Tidligere har Beamdog fått mye kritikk for å ha fått de originale utgavene av spillene de har laget nyversjoner av fjernet fra digitale distribusjonsportaler som GOG. Det blir spennende å se hva som nå skjer med Neverwinter Nights: Diamond-pakken, som selges for 80 kroner på GOG.
Her er en trailer fra Neverwinter Nights: Enhanced Edition:
Klarer ikke se at de har overhalt noe som helst, bortsett fra prisen.
Samme de gjorde med de andre spillene. De overhalte ikke noe som helst. Alt de la til var en gruppe mods privatfolk hadde laget til originalspillene.