Eventyr-/rollespillhybriden Hero-U slippes kanskje i april.
Da originalskaperne av Sierra-klassikeren Quest for Glory annonserte at de ville folkefinansiere en oppfølger til spillet i 2012, var det neppe mange som så for seg at vi skulle skrive 2018 på kalenderen før denne ble sluppet. Men utviklingen av spillet, som heter Hero-U: Rogue to Redemption, har vært trøblete helt fra dag én, og prosjektet har gjennomgått store endringer på veien.
Nå ser i alle fall brikkene ut til å ha falt på plass, i det store og hele. På Kickstarter skriver den ene delen av Quest for Glory-duoen, Corey Cole, at de er i ferd med å legge inn de aller siste delene av spillet, og at selv om det fortsatt gjenstår en del testing, som kan forskyve ting litt, ser de for seg en lansering i midten av april.
Lori Cole, som er den andre delen av duoen, har skrevet sine tanker om den siste delen av utviklingen på spillets nettsted.
Kombinasjon av eventyrspill og rollespill
I likhet med Quest for Glory-serien, er Hero-U en kombinasjon av eventyrspill og rollespill, og handlingen skal være satt til samme univers. Spillet bruker et isometrisk perspektiv, og har både gåter som må løses i ekte eventyrspill, og rollespillelementer som turbasert kamp og egenskaper som forbedres underveis.
Du spiller en tyv ved navn Shawn, som har blitt tvunget til å melde seg opp på Hero-University, der han skal lære å bli en helt. Men det er visstnok noen ugler i mosen på (eller under?) universitetet, så kanskje lærdommen må settes ut i praksis tidligere enn forventet.
Et interessant aspekt av spillet er at siden det foregår på et universitet, må eventuelle heltedåder (og andre ting du finner på å gjøre) kombineres med utdanningen din. Du har med andre ord begrenset med fritid hver dag, og faste rutiner som helst må følges. Samtidig må du forholde deg medstudentene dine, så det ser ut som det blir en del prioriteringer som må gjøres.